πίσω


 

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τούς ἀρχαίους χρόνους τῆς Ἐκκλησίας μέχρι τόν Μέγα Κωνσταντῖνο

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν ἐποχή τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου μέχρι τόν ΙΒ΄ αἰώνα μ.Χ.

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ μουσική ἀπό τόν ΙΒ΄ αἰῶνα μ.Χ. μέχρι τήν Ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν Ἅλωση μέχρι τόν Πέτρο τόν Πελοποννήσιο

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τόν Πέτρο τόν Πελοποννήσιο μέχρι τούς τρεῖς μεγάλους διδασκάλους Χρύσανθο, Γρηγόριο Λευῒτη καί Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν ἐποχή τῶν τριῶν μεγάλων διδασκάλων μέχρι τίς ἡμέρες μας

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν ἐποχή τῶν τριῶν μεγάλων διδασκάλων μέχρι τὶς ἡμέρες μας

Ὡς κύρια χαρακτηριστικὰ τῆς περιόδου αὐτῆς θά μποροῦσαν νά ἀναφερθοῦν: α) ὁ τερματισμὸς τῆς δυσκολίας γιὰ τὴν ἐκμάθηση τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς μέ τήν καθιέρωση τοῦ νέου μουσικοῦ συστήματος, β) ἡ μεταγραφή τῶν μελωδημάτων πού ἐξεκίνησαν οἱ τρεῖς δάσκαλοι καὶ συνέχισαν οἱ μαθητές τους, γ) ἡ πλήρης ἀνάπτυξη τῆς μουσικῆς τυπογραφίας καί οἱ πολύ ἀξιόλογες μουσικές ἐκδόσεις, καὶ δ) ἡ πλήρης ἀποσαφήνιση καί σταθεροποίηση τοῦ θεωρητικοῦ μέρους τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς.

Τήν περίοδο αὐτή, ἔχουμε σπουδαίους μουσικούς, ὅπως οἱ παρακάτω: Κωνσταντῖνος ὁ ἀπό Σιναίου Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, Κωνσταντῖνος ὁ Βυζάντιος, Ἀντώνιος, Ἀθανάσιος Μητροπολίτης Σελευκείας, Ἀπόστολος Κρουστάλας, Πέτρος Συμεών Ἁγιοταφίτης, Θεόδωρος Συμεών, Θεόδωρος Φωκαεύς, Παναγιώτης Πελοπίδας, Ζαφείριος Ζαφειρόπουλος, Πέτρος Γεωργίου Βυζάντιος, Ἀθανάσιος Χρηστόπουλος, Βασίλειος Στεφανίδης, Γεώργιος Λέσβιος, Ἀνέστης Χανεντές, Ἰωάννης ὁ Βυζάντιος, Στέφανος Μιχαήλ, Γεώργιος Ρύσιος, Σταυράκης Γρηγοριάδης, Ὀνούφριος ὁ Βυζάντιος, Θεόδωρος Ἀριστολῆς, Γεράσιμος Κανελλίδης, Κυριάκος Φιλοξένης ὁ Ἐφεσιομάγνης, Γεώργιος Ραιδεστινός ὁ Β΄ καί Γεώργιος Βιολάκης.

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος