πίσω


 

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τούς ἀρχαίους χρόνους τῆς Ἐκκλησίας μέχρι τόν Μέγα Κωνσταντῖνο

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν ἐποχή τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου μέχρι τόν ΙΒ΄ αἰώνα μ.Χ.

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ μουσική ἀπό τόν ΙΒ΄ αἰῶνα μ.Χ. μέχρι τήν Ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν Ἅλωση μέχρι τόν Πέτρο τόν Πελοποννήσιο

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τόν Πέτρο τόν Πελοποννήσιο μέχρι τούς τρεῖς μεγάλους διδασκάλους Χρύσανθο, Γρηγόριο Λευῒτη καί Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τήν ἐποχή τῶν τριῶν μεγάλων διδασκάλων μέχρι τίς ἡμέρες μας

Ἡ ἐκκλησιαστική μουσική ἀπό τόν Πέτρο τόν Πελοποννήσιο μέχρι τούς τρεῖς μεγάλους διδασκάλους Χρύσανθο, Γρηγόριο Λευῒτη καί Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα

  Αὐτή τήν περίοδο καθιερώνεται τό νέο μουσικό σύστημα γραφῆς ἀπό τούς τρεῖς δασκάλους τῆς μουσικῆς Χρύσανθο, Γρηγόριο Λευῒτη καί Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα. Αὐτοί δούλεψαν σοβαρά καί ἀνέλαβαν τήν εὐθύνη νά ἁπλοποιήσουν τό μουσικό σύστημα γραφῆς τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς, πρᾶγμα ποὺ ἔγινε ἀποδεκτό ἀπό τούς τότε ἐκπροσώπους τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ τρεῖς δάσκαλοι, ἀνέλαβαν ἀργότερα τήν προβολή καί τή διδασκαλία τοῦ νέου συστήματος, μέσα ἀπό τή Σχολὴ πού ἵδρυσε τό Πατριαρχεῖο. 

Τέλος, πρέπει νά ἀναφερθεῖ ὅτι πρίν καί μετά τήν καθιέρωση τοῦ νέου συστήματος, ἐμφανίσθηκαν καὶ ἄλλα ὅπως τοῦ Ἱερωνύμου, τοῦ Κώδικος 1477 τῆς Μονῆς Σινᾶ στὸ πεντάγραμμο, τοῦ Ἀγαπίου Παλιέρμου, τά ἀλφαβητικά τοῦ Βουκουρεστίου τοῦ Παϊσίου Ξηροποταμινοῦ καί τοῦ Γεωργίου τοῦ Λεσβίου.    

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος